Főoldal

Miskolci Egyetem Ferenczi Sándor Egészségügyi Technikum

3529 Miskolc, Szigethy Mihály u. 8.

OM : 203391, telephelykód : 001

Szerda 8:00-12:00

Elérhetőségeink

Tanulmányok

Beiskolázás, felvételi, érettségi, szakképzés, felnőttképzés, továbbképzés?
Minden, amit tudnod kell.
Tovább olvasom...

Dokumentumok

Jelentkezési lapok, nyilatkozatok, igazolások, kérelmek, egyebek.

Elérhetőségek

E-mail, posta, térkép, facebook..
Tovább olvasom...

FONTOS INFORMÁCIÓK

Friday, 02 September 2022 13:53

Zánkai Erzsébet-tábor

Kedves ferenczis diáktársaim!

Ez a nyaram nem is lehetett volna tökéletesebb. A legszuperebb és legemlékezetesebb nyári pillanatok az augusztus 14-19-ig tartó zánkai Erzsébet-táborban születettek. 50 diáktársam, kísérő tanáraink és jómagam augusztus 14-én indultunk a Tiszai-pályaudvarról az öt és fél órás utazásunkra. Mindenki tele csomaggal, izgatottan várta a mihamarabbi érkezést. Ahhoz képest, hogy nagyon hosszú és meleg út volt, jó hangulatban telt az utazás. Előkerültek a hangszórók, énekelve, nevetéstől hangos kocsikkal értünk Zánkára délután.
Tesóink (altáborsegítők) vártak minket az állomáson, majd felvezettek minket a táborhoz, ahol regisztrációt követően majd elfoglaltuk a szállást. A világoskék altábor lett az otthonunk. Mindenki kapott egy világoskék karszalagot, pólót, törülközőt, tornazsákot, kulacsot és sapkát. Kipakoltunk, otthonossá varázsoltuk szobáinkat, letusoltunk, majd egyenpólóinkat magunkra öltve felhúztuk a zászlónkat, megtanultuk az indulónkat, majd hangos verseléssel a főtérre mentünk, ahol megkezdődött a megnyitó. Az ünnepélyes keretek után elszavaltuk indulónkat, majd megkezdődött a buli. Nagyon jól ereztünk magunkat, de sajnos 10 órakor véget ért a mulatság, és menni kellett a szobáinkba. Hosszas beszélgetés után mindenki álomra hajtotta fejét. Másnap reggel 6:40-kor reggeli tornával kezdtük a napot, majd megreggeliztünk, és elindultunk a partra. 10 éves lett az Erzsébet-tábor, Radics Gigi és Rácz Gergő fellépésével indult a szülinap. Belelógattuk lábainkat a Balaton vízébe, majd indultunk vissza ebédelni, amit csendes pihenő követett. Délután több részre szakadt a csapat. Voltak, akik szabaduló szobában versenyeztek, voltunk különféle érzékenyítő programon, este az üvegfejű babák rémisztő játékán vettünk részt, viszont lehetett a pihenést is választani. Vacsora után Soulwave koncerten lehetett még élő zenét hallgatni a főtéren.
Kedd reggel szintén tornával indult a nap, amin a hosszú éjszaka után elég kevesen vettek részt. Reggeli után a partra mentünk, ahol szintén több programban lehetett részünk: fürödtünk, játszottunk, napoztunk, pihentünk, sétahajókáztunk. Az ebédet és a csendespihenőt követően szinten a parté lett a főszerep. Sajnos mire leértünk a partra beborult, és a viharjelzés miatt nem lehetett fürdeni, így a táborban foglaltuk el magunkat focival, csocsóval, trambulinnal. Vacsora után cirkuszlátogatás zárta a napot. A Fővárosi Nagycirkusz növendékei és már elismert artistáik léptek porondra. Nagyon színvonalas, másfél órás előadást kaptunk tőlük.
Szerda reggel szinte már alig volt valaki, aki részt vett a tornán. Délelőtt a kisebb évfolyamosok sárkányhajózni mentek. Ebéd után muszáj volt tartanunk pár óra pihenést, mielőtt visszatértünk volna a Balatonhoz. Sajnos ekkor a csapat másik fele már nem tudott hajókázni a tó nagy hullámai miatt. Vacsora után szabadprogramunk volt, majd az altábori tábortűz következett. Énekeltünk, táncoltunk, indulót szavaltunk, tartalmas és egyben már kissé fájó búcsút is vettünk a tábortól. A csütörtöki nap reggeli után a parton röplabdabajnokságon vettek részt a végzős fiúk és lányosztálytársuk, Nádas Anna. Ezen a napon próbáltuk kihasználni az utolsó fürdési lehetőségét. Mivel szerda délután a viharjelzés miatt lefújták a sárkányhajózást most szintén volt lehetőség ezt két turnusban kipróbálni.
Vacsora után mindenki összekészült a táborzáróra. Leengedtük világoskék zászlónkat, kihirdették a versenyek nyerteseit, elszavaltuk az indulónkat. A röpicsapatunk első, Bolla Bálint fekvőtámasz kihívásában 3. helyet szerzett. Nagyon őrültünk a győzelmeknek. Előkerültek a színes tollak, dedikálni kezdtük egymás egyenfelsőjét. Elindultunk a záróbulira indulónkat kiabálva. A zárás szintúgy, mint a nyitás is, előbb ünnepélyes, majd vicces keretek közt folyt. A finálé tűzijáték volt, ami csodás hangulatot adott az estének. Sokat nevettünk, táncoltunk, néhányan sírtunk, hogy ennek az egy hétnek milyen hamar vége lett. A záróünnepség után mindenki összecsomagolt, majd felelevenítettük, mik történtek az elmúlt napokban, és szinte már kelnünk kellett volna, mikor elaludtunk. Pénteken reggeli után lehúztuk az ágyneműket, bezártuk a bőröndöket, búcsút vettünk a helytől és szomorúan hazaindultunk. Ez az út már inkább a csendé lett. Filmet néztünk, beszélgettünk, próbáltunk aludni is egy keveset. Mindenki fáradtan, de élményekkel gazdagon tért haza.
Jómagam is végzős leszek szeptembertől. Hidd el, Ferenczi és higgyétek el Ferenczisek, hogy nem gondoltam volna, milyen hamar elrepül ez a 4 év, sajnos a pandémia miatt inkább csak hármat mondanék. Mostanra kovácsolódott össze igazán az osztály és az évfolyam közösséggé. Fáj belátni, hogy egyszer minden véget ér. Valami megszűnik, és valami új lép a helyébe. Nem a felhőtlen diákéleté lesz már a szerep. Továbbtanulunk, szakmát, diplomát szerzünk. Szépen lassan felnövünk.
Köszönjük kísérő tanáraink fáradhatatlanságát, bizalmát, hogy ilyen szuper ,,nyaralásra" vittek minket. Rengeteg élménnyel gazdagodtunk, amit megőrzünk; felejthetetlen egy hét volt.
Köszönjük mindenkinek, aki segített a szervezésben vagy lebonyolításban.
Remélem, jövőre mások is átélhetnek hasonló élményeket.

Pál Luca Johanna, 12. F osztályos tanuló

kozszolgmivk badgesmartisiwsanyasag56749351 2446849471991768 1401098686498340864 ndiakig